کلنگ احداث دو آموزشگاه تمام خیری در گردکوه مهریز به زمین زده شد

به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش طی آیینی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش،نوسازی و تجهیز مدارس،رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد ،بخشدار مرکزی و مدیر آموزش و پرورش مهریزکلنگ احداث دو آموزشگاه تمام خیری و یک باب نمازخانه در گردکوه مهریز به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مهریز مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با بیان اهمیت کسب علم و دانش گفت: فراگیری علم مقوله ای است که در اسلام بسیار بر آن تاکید شده به گونه ای که خداوند در مورد اهمیت و جایگاه علم و توسعه دانش در جامعه توصیه های فراوان نموده است.

احمد شیرزاد افزود: در این میان خیران مدرسه ساز، سهم بسیاری در ترویج علم و دانش و محو بی سوادی در کشور دارند و با این فرهنگ شایسته مفهوم انسانیت را در جامعه رواج می دهند.

وی افزود:مدرسه سازی از مصادیق بارز عمل صالح است که سرمایه گذاری در آن از خالصانه ترین سرمایه گذاری ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد کار خیری را بسیار خداپسندانه ، ضروری و صالحات و باقیاتی برای خیران دانست و از خیرین روستای گردکوه مهریز که در این راه گام نهاده اند تقدیر و  تشکر نمود.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد نیز در این مراسم گفت: تلاشهای خیرین مدرسه ساز برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی در شهرستان به ویژه در مناطق روستایی ستودنی است.

محمد علی خواجه رضایی از خیران با تعهد که با احساس مسوولیت جدی در عرصه تعلیم و تربیت، مشتاقانه حضور پیدا کرده‌اند تقدیر نمود.

دهقانیزاده بخشدار مرکزی مهریز نیز در این آیین اهمیت مدرسه سازی در مناطق روستایی را بیان و از خیرین گرانقدری که احساس وظیفه نموده و در این موضوع مهم وارد شده اند قدردانی نمود.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز طی سخنانی با تشکر از جمع حاضر کار خیرین مدرسه ساز را ستود و گفت: بخشندگی و کرامت از ویژگی های مردم ایران اسلامی است.

سیدعلی کارآموز با قدردانی از تلاش های خیرین مدرسه ساز افزود: حضور در عرصه مدرسه سازی شایسته انسان های والا و پاکباخته ای است که با از خودگذشتگی و بذل مال و ایثار، فرهنگ نابی را خلق می کنند که موجب تجلی و شکوفایی ارزش های والای انسانی می شود.

.وی با قدردانی از مشارکت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی افزود: ساخت مدرسه در شهرستان همچنان یک نیاز جدی است و مهمترین بستررشد فرهنگی و توسعه و تعالی شهرستان می باشد لذا فرهنگ مشارکت در مدرسه سازی باید ترویج شود.

آموزشگاه ابتدایی ۶ کلاسه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۸۶۰ متر مربع،آموزشگاه متوسطه دور اول در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۵۰۰ متر مربع و ساخت نمازخانه نیز با زیربنای ۲۸۰متر مربع با مساعدت خیرین در روستای گردکوه مهریز احداث می شود. 

اعتبار لازم برای ساخت این پروژه ها نزدیک به بیست میلیارد ریال می باشد که تماما توسط خیرین بزرگوار خانم شایسته برادران شرکاء،آقای حاج محمد محسنی و جمعی از خیرین روستا تامین خواهد شد.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با حضور در کلاسهای درس مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه روستای گردکوه مهریز از تلاش و زحمات معلمین مدارس تقدیر و جوایزی نیز به دانش آموزان این روستا اهداء نمود.

\

 

\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 
\

 

Check Also

توزیع ۳۰ سبد غذایی بین نیازمندان قبل از ایام عید

به همت موسسه خیریه کوثر ولایت گردکوه و جمعی از خیرین این روستا، سی عدد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *